نوشته شده توسط : ali

انحلال شرکت

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت انحلال شرکت را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

گاهی ممکن است به دلایلی مثل عدم سود دهی، عدم فعالیت شرکت و یا… اعضای هیات مدیره، شرکا و سهامداران قصد انحلال شرکت را داشته باشند، در این صورت باید این انحلال به ثبت برسد.

دلایل انحلال شرکت

 

1. انقضای مدت شرکت

2. درصورت ورشکستگی شرکت

3. درصورت تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر انحلال شرکت

4. ازبین رفتن موضوع شرکت یا غیرممکن شدن انجام موضوع شرکت

5. ازبین رفتن حداقل نصف سرمایه شرکت بر اثر زیان‌های وارده به شرکت

6. تقلیل سرمایه شرکت به کمتر از حداقل قانونی (حداقل سرمایه شرکت سهامی عام 5000000 ریال و حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص 1000000 ریال)

 

 

مدارک مورد نیاز برای انحلال شرکت

 

1. مدارک ثبتی شرکت

2. مدارک شناسایی شرکا

3. صورتجلسه انحلال تایید شده توسط همه شرکا و مدیر تصفیه

 

تذکر 1:

 

اعضای هیات مدیره باید به این نکته توجه داشته باشند که با انحلال شرکت، مسئولیت و تکالیف از بین نمی‌رود و شرکت نمی‌تواند بار مالی یا حقوقی جدیدی را بر عهده بگیرد. شرکت زمانی کاملا از بین می‌رود که تصفیه کامل صورت گرفته باشد.

 

 

تذکر 2:

 

پس از تصفیه کامل شرکا و یا سهامداران می‌توانند سرمایه و دارایی باقی مانده را بین خود تقسیم کنند.

دلایل و شکل انحلال شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت است و ما در زیر دو مورد آن اشاره می‌کنیم:

 

 

انحلال شرکت سهامی خاص

 

مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت سهامی عبارتند از :

 

آخرین روزنامه رسمی شرکت

 

اصل صورت جلسه انحلال شرک

فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه (هر گاه مدیر تصفیه خارج از سهامداران انتخاب شده باشد.)

اصل روزنامه کثیر الانتشار حاوی آگهی دعوت شرکاء، (هرگاه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد.)

 

صورت جلسه انحلال شرکت همراه و با دیگر مدارک باید ظرف 5 روز از تاریخ تشکیل جلسه باید تسلیم اداره ثبت شرکتها شود و بعد از ثبت در دفاتر ثبت شرکتها و امضاء ذیل آن توسط نماینده آن شرکت منحل می شود.

 

 

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

 

مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت با مسئولیت محدود عبارتند از :

اصل صورت جلسه انحلال شرکت

آخرین روزنامه رسمی که آگهی های شرکت در آن منتشر می‌شود.

فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشد.

ارائه سند ثبت دایر بر ارسال دعوت نامه برای شرکاء چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت تضامنی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تضامنی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ماده 116 قانون تجارت شرکت تضامنی را اینگونه تعریف می‌کند: شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

چند قانون درباره ثبت شرکت تضامنی

 

ماده 117 قانون تجارت می‌گوید در اسم شرکت تضامنی باید عبارت ” شرکت تضامنی” و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد، باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده، عبارت ” و شرکا” یا ” و برادران” قید شود.

 

ماده 118 قانون تجارت می‌گوید: شرکت تضامنی وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی تقدیم و تسلیم شده باشد.

 

ماده 119: در شرکت تضامنی منافع به نفع سهم الشرکه بین شرکا تقسیم می‌شود مگر آنکه در شرکت نامه غیر این قید شده باشد.

 

ماده 120: در شرکت تضامنی شرکا باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج را به سمت مدیری معین نمایند.

 

ماده 123: در شرکت تضامنی هیچ یک از شرکا نمی‌توانند سهم خود را به دیگری منتقل کند، مگر به رضایت تمام شرکا

 

 

شرکا در شرکت تضامنی

 

برای ثبت یک شرکت تضامنی حداقل به دو نفر اعضا نیاز است. شرکا باید بالغ و سن آنها بالای 18 سال باشد.

میزان سرمایه به هنگام ثبت شرکت تضامنی

 

طبق قانون و برای ثبت شرکت تضامنی باید سرمایه نقدی تادیه و آورده غیر نقدی تحویل داده شود. سرمایه نقدی حتما باید پول باشد، سفته یا چک مورد قبول نیست و اگر مدیران شرکت به جای وجه نقد، اسناد تجاری قبول یا تسلیم کند، کلاهبرداری به حساب خواهد آمد.

تنظیم اساسنامه در ثبت شرکت تضامنی

 

به هنگام ثبت شرکت تضامنی اساسنامه شرکت که همان آیین نامه داخلی شرکت هم به حساب می‌آید، باید به وسیله موسسین شرکت تنظیم شود.

 

هر شرکت ممکن است علاوه بر اساسنامه، یک شرکت‌نامه هم داشته باشد. شرکت‌نامه قراردادی است که به شکل کتبی، به صورت قانونی و بین شرکاتنظیم می‌شود.

 

حداقل مواردی که باید در شرکت‌نامه قید شود عبارتند از:

 

مدیران

 

نام شرکت

 

اسامی شرکا

 

سرمایه شرکت

 

مرکز اصلی شرکت

 

نوع و موضوع شرکت

 

میزان سهم الشرکه

 

مبدا تشکیل شرکت و مدت آن

 

و…..

 

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت تضامنی

 

گواهی عدم سوء پیشینه

 

مجوز از مراجع ذیصلاح ( در صورت نیاز )

 

فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکاء

 

 

 

توجه:

 

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه فقط برای اعضای هیات مدیره الزامی ست.

 

 

دلایل انحلال یک شرکت تضامنی

 

1. در صورت تراضی تمام شركا

2. در صورت تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده شركت تضامنی

3. در صورت فوت یا محجوریت یكی از شركا و قید این امر در اساسنامه

4. در صورتی كه ورشكست شده باشد. (ورشكستگی توقف از پرداخت دیون است)

5. شركت برای انجام هدفی تاسیس شده و آن امر انجام گردد و یا انجام آن غیر مقدور باشد.

6. در صورتی كه احدی از شركا شركت را فسخ نماید و وفق اساسنامه اجازه این كار را داشته باشند.

7. در صورتی كه احدی از شركا بنا به دلایلی از محكمه درخواست انحلال كرده و محكمه آن دلایل را موجه دانسته و حكم به انحلال شركت بدهد.

8. شركت برای مدتی معین تشكیل و آن مدت منقضی شده و قبل از انقضای اخرین روز صورت‌جلسه تمدید مدت تحویل اداره ثبت شركت‌ها نشده باشد.

9. در صورتی كه احدی از شركا ورشكست شود و سهم ورشكسته در شركت از منافع كافی برای پرداخت دیون وی نباشد، می‌توانند تقاضای انحلال شركت را نمایند؛ مشروط بر اینكه شش ماه قبل قصد خود را بوسیله اظهارنامه به اطلاع شركت رسانده باشند. در این صورت سایر شركا می‌توانند قبل از صدور رای قطعی دایر بر انحلال شركت با پرداخت طلب طلبكاران (تاحد دارایی مدیون) یا با جلب رضایت آنان به طرق دیگر از انحلال شركت جلوگیری بعمل آورند.

10. در صورت انحلال شركت احدی از شركا یا خارج از شركا به عنوان مدیر تصفیه انتخاب خواهد شد.

11. هر كس كه به عنوان شریك ضامن وارد شركت تضامنی شود، متضامنا با سایر شركا مسئول پرداخت قروضی خواهد بود كه قبل از ورود وی حاصل شده و اعم از اینكه تغییری در اسم شركت داده یا نداده شده باشد. چنانچه شركا قراری فیمابین برخلاف فوق نموده باشند این قرار در مقابل اشخاص ثالث كان لم یكن خواهد بود ( ماده ١٢٥ ق ت) در صورت فوت یا محجوریت یكی از شركا بقای شركت منوط به رضایت سایر شركا و قائم مقام متوفی خواهد بود. ( مواد ١٣٩ و ١٤٠ ق ت)

12. هر گاه شركت تضامنی منحل شود تا زمانی كه دیون شركت از دارایی آن پرداخت نشده باشد هیچكدام از طلبكاران شخصی شركا حقی در آن دارایی نخواهند داشت. اگر دارایی شركت برای پرداخت قروض كافی نباشد طلبكاران شركت حق دارند بقیه طلب خود را از تمام یا فرد فرد شركای ضامن مطالبه نمایند. ولی طلبكاران شركت بر طلبكاران شخصی شركا حق تقدمی ندارند ( ماده ١٢٦ ق ت) و در صورتی می‌توان شركا را برای وصول طلب تحت تعقیب قرار داد كه شركت منحل شده باشد.

 

اختیارات مدیر:

 

قانون تجارت در دو ماده به طور صریح در مورد اختیارات مدیر اشاره شده است:

 

ماده 132 قانون تجارت: در جبران ضررهای وارده به شرکت، تقسیم سود ممنوع است.

 

ماده 134 قانون تجارت: محدودیت انجام عملیات تجارتی

 

مسئولیت مدیر در برابر شرکت از مقررات پیروی می‌کند. مسئولیت مدنی یک مدیر در برابر شریک هایش، از اصول کلی حقوق مدنی تبعیت می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت سهامی عام

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

طبق مبحث اول قانون تجارت و در بخش ” شرکت‌های سهامی”، به شرکتی گفته که قسمتی از سرمایه آن از طریق فروش سهام به مردم تامین می‌شود، شرکت سهامی می‌گویند. برای اطلاع از چگونگی ثبت شرکت سهامی عام این مطلب را دنبال کنید.

 

پس از ثبت شرکت سهامی عام، سهام آن در بورس داد و ستد می‌شود و تعداد شرکای آن بیشتر از مابقی شرکت‌های سهامی است.

 

به طور معمول شرکت‌هایی در بورس حضور دارند که اعتبار و سرمایه قوی‌ای داشته باشند، و در این نوع از شرکت‌های سهامی با جمع کردن سرمایه‌های‌کوچک، در نهایت سرمایه‌ای بزرگ و قابل توجه، وجود خواهد داشت.

 

 

مراحل ثبت شرکت سهامی عام

 

1.یک طرح اظهار نامه یا اساس نامه که توسط تمامی موسسین امضا شده، تهیه شود.

 

2.حدود 20 درصد از سرمایه در شرکت و 35 درصد در یکی از بانک‌ها و به حساب شرکت گذاشته شود.

 

3.یک مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته شود.

 

4.یک اعلامیه پذیره نویسی تهیه شود که حداقل در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر و در بانک دارنده حساب شرکت در معرض عموم قرار گیرد.

 

 

 

پس از ثبت یک شرکت سهامی عام افرادی که مایل به خرید سهام از این نوع از شرکت‌ها هستند می‌توانند در مدتی که در اعلامیه پذیره نویسی تعیین شده به بانک مراجعه کرده و اقدام به خرید حداقل سهامی که در آن پذیره ذکر شده، نمایند.

 

بعد از تایید بانک بر مورد تعهد قرار گرفتن کلیه سهام بانک و واریز حداقل 35 درثد از کل سرمایه، گواهی بانک، کپی شناسنامه و کارت ملی موسسین و خریداران سهام، صورت جلسه عمومی موسسین و اساسنامه مصوب، همه این موارد را به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده و نهایتا شرکت به ثبت خواهد رسید.

 

چنانچه بعد از گذشت 6 ماه از تحویل اظهارنامه به اداره ثبت شرکت‌ها، شرکت به ثبت نرسیده باشد، هر یک از موسسین یا پذیره نویس‌ها، طبق ماده 19 لایحه اصلاحی قانون، می‌تواند مبلغ خود را از بانک باز پس گیرند.

 

 

ورقه تعهد سهم در ثبت شرکت سهامی عام چیست؟

 

پس از ثبت شرکت سهامی عام، قسمت از سهام آن واگذار می‌شود. به همان سهام اولیه که توسط شرکت‌ها واگذار می‌شود و یا ورقه‌ای که تعهد پذیره‌نویسی با امضای آن ممکن می‌گردد، ورقه تعهد سهم می‌گویند که باید بر طبق ماده 13 لایحه اصلاحی قانون تجارت تنظیم شود. این ورقه در دو نسخه تنظیم و با قید تاریخ به امضای پذیره‎نویس می‎رسد. نسخه اول نزد بانک می‎ماند و نسخه دوم به پذیره‎نویس تسلیم می‎گردد. (ماده14 ل.ق) با امضای ورقه تعهد سهم و تسلیم آن به بانک، پذیره‎نویسی قطعیت می‎یابد.

 

طبق ماده 9 قانون اصلاحی ورقه پذیره‌نویسی به هنگام ثبت شرکت سهامی عام باید شامل این نکات باشد:

 

نام شرکت

 

مدت شرکت

 

موضوع شرکت

 

تعداد سهامی مورد تعهد

 

چگونگی تخصیص سهام

 

مرکز اصلی شرکت و شعب آن

 

هویت و نشانی کامل پذیره نویس

 

درج حداقل سهام به هنگام ثبت‌نام

 

هویت کامل، اقامتگاه و شغل موسسین

 

شماره و تاریخ اجازه پذیره نویسی و مرجع صدور آن

 

نام بانک و شماره حسابی که مبلغ پذیره نویسان به آن واریز می‌شود

 

مبلغ سرمایه شرکت، تعیین مقدار نقد و غیر نقد به تعداد و نوع سهام

 

در صورت در نظر گرفته شدن مزایا برای موسسین، چگونگی و موجبات آنها

 

ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه و دعوت تشکیل مجمع عمومی در آن منتشر می‌شود.

 

مبلغ اسمی هر سهام و همچنین مبلغی که از آن بابت نقدا در موقع پذیره نویسی باید پرداخت شود.

 

 

 

 

 

نکته: امضاء ورقه تعهد به این معناست که اساس‌نامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام را مورد قبول خریدار سهام قرار گرفته است. بنابراین پس از ثبت شرکت سهامی عام اگر کسی که سهمی را خرید و 35 درصد آن را پرداخت کرد، نمی‌تواند بدون تصویب مجمع عمومی از شرکت خارج شود.

 

 

 

 

مدارك لازم برای كسب اجازه پذیره‌نویسی و ثبت شرکت سهامی عام از مرجع ثبت شركت‌ها

 

فتوكپی شناسنامه موسسین

 

دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی

 

دو نسخه طرح اظهارنامه شركت سهامی عام

 

دو نسخه طرح اساسنامه شركت سهامی عام

 

گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه تعهد شده توسط موسسین

 

 

مدارك لازم برای ثبت شركت سهامی عام

 

دو نسخه اظهارنامه

 

دو نسخه اساسنامه

توضیح: اینكه از طرح اساسنامه این مجلد می توان به عنوان اساسنامه استفاده نمود ودر این مرحله در ماده ٦ اساسنامه سرمایه‌ای كه در هنگام پذیره‌نویسی تعهد شده به اضافه ٢٠% سرمایه تعهد شده توسط موسسین قید گردد.

 

دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

 

آگهی دعوت مجمع موسسین در روزنامه تعیین شده

 

گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه شركت

 

ارائه مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

 

دو نسخه صورت‌جلسه هیات مدیره ( تعداد مدیران حداقل پنج نفر)

 

فتوكپی شناسنامه مدیران ( در مورد اشخاص حقوقی ارائه برگ نمایندگی الزامی است )

 

 

 

توجه

 

حداقل سرمایه مبلغ پنج میلیون ریال باشد.

 

در صورت نیاز مجوز از مراجع ذیصلاح گرفته شود.

 

اظهارنامه و طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی به امضای موسسین رسیده باشد.

 

حداقل ٢٠% سرمایه تعیین شده توسط موسسین تعهد گردد و ٣٥% از میزان تعهد شده پرداخت گردد.

 

 

تخصیص سهام به هنگام ثبت شرکت سهامی عام

 

در برابر هر آورده‌ای از طرف موسسین و پذیره نویسان، سهام داده می‌شود.

 

مبلغ اسمی هر سهم نباید از ده هزار ریال بیشتر باشد. (ماده29 ل.ق)

 

تعیین تعداد سهام در صورت‎مجلسی که به امضای مؤسسان می‎رسد قید و به مجمع عمومی مؤسس گزارش خواهد شد.

 

این گزارش مؤسسان باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی مؤسس در محلی که در آگهی دعوت این مجمع تعیین شده است، برای مراجعه پذیره‎نویسان سهام آماده باشد. (تبصره ماده74 ل.ق)



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ کد اقتصادی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کد اقتصادی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

در سال 1373 قانونی وضع شد که بر طبق آن، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی برای تولید کالا و خدمات، واردات و صادرات، مونتاژ، توزیع و… موظف به داشتن یک شماره یا همان کد اقتصادی هستند که باید آن را روی فاکتور خرید و فروش خود ثبت کنند.

 

در تعریف دیگر، کد اقتصادی را یک کد مادر، لازم و مهم می‌دانند که می‌توان به وسیله آن کارهایی مثل قرارداد با شرکت‌های دولتی، امور مهم تجاری، گرفتن کارت بازرگانی، صادر کردن فاکتور و باز کردن حساب در بان و شرکت در مناقصه و مزایده را  انجام داد. در واقع وجود کد اقتصادی برای کارهای تجاری هر شرکت لازم است.

 

دریافت کد اقتصادی به طور معمول در زمان تاسیس شرکت و توسط وکلای ثبت شرکت کریم خان ، انجام می‌گیرد. شما می‌توانید مدارک مربوطه را در قسمت کد اقتصادی و در ثبت شرکت کریم خان  ثبت ملاحظه کنید.

 

دلیل قرار گرفتن کد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش، محاسبه سود به دست آمده و در نتیجه مالیات است که بر اساس اسناد و مدارک، به شکل صحیح محاسبه خواهد شد.

 

 

چه کسانی باید کد اقتصادی داشته باشند؟

 

تمام افراد حقیقی و حقوقی که در کار صادرات و واردات، تولید، مونتاژ، کالاهای خدماتی هستند و کلیه کسانی که پروانه کسب و کار خود را از مراجع ذیربط گرفته یا دارای محل فعالیت تجاری باشند، می‌توانند کد اقتصادی داشته باشند.

 

 

برای اخذ کد اقتصادی چه مدارکی نیاز است؟

 

ابتدا به اداره دارایی مراجعه کرده و مدارک زیر را به آنها تحویل دهید:

 

1. کپی اساسنامه شرکت

2. کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن

3. پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

4. کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)

5. کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیات مدیره

6. کپی پروانه بهره‌برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)

7. دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)

8. دریافت فرم‌های مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)

9. نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه

10. کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکت‌نامه و تقاضانامه در شرکت‏‌های غیر سهامی)

11. کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.

 

مدارک مربوط به درخواست کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی

 

1. فتوکپی پروانه کسب

2. درخواست کتبی شخص

3. عکس 2*3 متقاضی(سه قطعه)

4. فتوکپی کامل صفحات شناسنامه

5. تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی (فرم نمونه)

6. فیش پرداختی مبلغ 10000 ریال به حساب 523 خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی ایران

7. فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری (در صورتی که قبلا کارت در یافت نموده باشد)

 

پس از تهیه و جمع آوری این مدارک و تکمیل فرم اطلاعات هویتی و امضای آن، آنها را به حوزه مالیاتی تحویل داده و ممیز مالیاتی بعد از کنترل مدارک و ثبت در دفتر حوزه، رسیدی به شما می‌دهد که نشان دهنده دریافت مدارک است.

 

سپس مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک دریافتی ،آنها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و اداره شماره اقتصادی، ارسال و اداره مذکور پس از دریافت مدارک و بررسی آنها نسبت به صدور کارت کد اقتصادی اقدام می‌نماید.

 

اگر پس از دریافت کارت کد اقتصادی، اطلاعات شخصی درج شده روی کارت دچار مشکل بود، فرم نمونه را تکمیل و به همراه مدارک مثبته به حوزه مربوطه یا اداره صادرکننده کارت تحویل داده شود تا نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت ، اقدام لازم به عمل آید.

مدارک مربوط به درخواست کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی

 

1. درخواست کتبی شرکت

2. فتوکپی شناسنامه از کلیه صفحات

3. فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

4. روزنامه رسمی آگهی درج شده تاسیس شرکت

5. تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخصاص حقوقی (به شرح نمونه)

6. فیش پرداختی مبلغ 10000 ریال به حساب 523 خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی ایران بابت صدور شماره اقتصادی

 

پس از تهیه این مدارک و تکمیل فرم اطلاعات اشخاص حقوقی که به وسیله مدیر عامل یا وکیل قانونی تنظیم می‌شود، به حوزه مالیاتی مربوطه تحویل و پس از کنترل مدارک به وسیله دفتر حوزه، رسیدی دال بر تحویل مدارک به شما داده می‌شود.

 

مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی اداره شماره اقتصادی تحویل و اداره فوق الذکر نسبت به صدور کارت کد اقتصادی و تحویل به مؤدی اقدام می‌نماید.

در صورتی که پس از دریافت شماره کد اقتصادی، اطلاعات درج شده روی آن دچار اشکال بود، فرم مربوطه را تکمیل و به همراه مدارک به حوزه مربوطه یا اداره صادر کننده کارت تحویل دهید.

محل فعالیت تجاری

 

محل فعالیت تجاری به یک واحد شغلی اطلاق می‌گردد که آن محل از طرف شهرداری یا مراجع قانونی دیگر به عنوان محل فعالیت اقتصادی شناخته شده و فعالیت مربوط در آن جواز کسب و یا بدون جواز انجام می‌شود؛ مانند دفتر پیمانکاری یا واسطه‌ها یا شغل‌های مشابه که فعالیت با مجوز همراه نیست و داروخانه‌ها و یا برخی دیگر از مشاغل که محل فعالیت الزاما همراه مجوز کسب است، این محل به صورت تطعی یا اجاره در اختیار مودی است.

وظایف ادارات اطلاعات و خدمات مالیاتی (نظارت و پیگیری)

 

پس از دریافت مدارک از حوزه باید آنها را به صورت طبقه‌بندی شده به همراه فهرست از طریق رابط یا پست به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی در تهران ارسال نمایید.

طبقه‌بندی مدارک بر اساس حوزه‌های مالیاتی، تفکیک مدارک مؤدیان دارای شماره اقتصادی و بدون کد اقتصادی از جانب ادارات مذکور انجام گرفته و به همراه فهرست جداگانه ارسال می‌گردد. نظر به اهمیت مسئولیت رابط‌ها انتخاب این افراد از اهمیت خاصی برخوردار است.

کارت اقتصادی اشخاص حقوقی

 

تغییرات مربوط به اشخاص حقیقی در کارت اشخاص حقوقی نیز وجود دارد. با این تفاوت که عکس ندارد و نوع شخص حقوقی نیز درج خواهد شد. در صورت هماهنگی با خدمات ماشینی کارت اشخاص حقوقی بصورت لیزری صادر خواهد شد.

کارت اقتصادی اشخاص حقیقی

 

رنگ، شکل و مندرجات کارت جدید با کارت‌های قبلی تفاوت خواهد داشت و عکس 2*3 مودی، نام، نام‌خانوادگی، شماره اقتصادی، نشانی محل فعالیت تجاری و شماره حوزه مالیاتی مودی در آن درج خواهد شد.

نحوه درخواست کد اقتصادی

 

مؤیدی مالیاتی با بررسی شرایط مندرج در اطلاعیه منتشره در روزنامه‌های کثیر الانتشار و دستور العمل اجرایی ماده 85 قانون وصول برخی از در آمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، در صورت داشتن شرایط، فرم اطلاعات هویتی مربوطه را از روزنامه جدا می‌نماید و یا از فرم نمونه کپی می‌گیرد و پس از تکمیل قسمت مربوط به خود و الصاق یک قطعه عکس بر روی فرم هویتی به همراه سایر مرارک تحویل حوزه مالیاتی ذیربط نموده و رسید دریافت می‌دارد.

پس از رسیدگی، به مدارکی که ناقص باشد شماره اقتصادی تخصیص نمی‌یابد و مدارک و فیش بانکی مسترد نخواهد شد. در مورد اشخاص حقوقی نیز همانند اشخاص حقیقی عمل می‌شود با این تفاوت که در صورت داشتن تغییرات باید فرم تغییرات اطلاعات هویتی نیز از طرف مؤدی تکمیل گردد. تشکیلات قانونی نیز در صورتی که دارای ذیحساب مستقل بوده و مورد تایید امور ذیحسابی‌ها باشد، می‌توانند با مراجعه به حوزه مالیاتی تکلیفی خود، درخواست کد اقتصادی نماید.

وظایف ادارات کل دارایی

 

    ادارات کل مالیاتی موظفند فرم‌های هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به تعداد مورد نیاز تکثیر و جهت تکمیل آن در اختیار حوزه مالیاتی قرار دهند. قابل ذکر است فقط اشحاصی که فاقد شماره اقتصادی هستند فرم هویتی مربوطه را از حوزه مالیاتی دریافت می‌دارند.

    ادارات کل مالیاتی موظفند آخرین دستور العمل اجرایی موضوع ماده 85 قانون در وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین به شماره 21567 ، 28/6/75 را تکثیر و در معرض رویت مؤدیان مالیاتی نصب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت سهامی خاص

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

طبق باب سوم قانون تجارت با عنوان ” شرکت‌های تجاری”، شرکت سهامی خاص ( به انگلیسی: Private Joint Stock ) به شرکتی گفته می‌شود که تمام سرمایه آن به هنگام تاسیس، منحصرا به وسیله موسسین آن تشکیل شده است.

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص  1000000 ریال ( صد هزار تومان) است که به سهم مساوی تقسیم می‌شود و حداقل تعداد سهامداران به هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید 3 نفر باشد.

 

توجه داشته باشید که پس از ثبت شرکت سهامی خاص، سهام آن در بازار بورس قابل داد و ستد نبوده، ولی توسط مردم قابل معامله است.

 

پس از ثبت یک شرکت سهامی خاص، مسئولیت هر یک از سرمایه گذاران آن در قبال بدهی‌های شرکت به مبلغ سرمایه‌گذاری آن شخص در شرکت بستگی دارد.

 

نقش مجامع عمومی در ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

 

این مجمع که از اجتماع سهامداران شرکت و مجموعه اشخاصی که شخصیت حقوقی شرکت را به وجود آورده‌اند، تشکیل می‌شود، بالاترین مرکز قدرت شرکت و تعیین کننده مقررات آن است. انتخاب مدیران شرکت سهامی خاص به وسیله مجمع عمومی عادی انجام می‌گیرد، اما اولین مدیران را می‌توان به وسیله مجمع عمومی موسس انتخاب کرد.

 

این مجمع به چند بخش تقسیم می‌شود که حدود وظایف هر یک با دیگری متفاوت است:

 

مجمع عمومی عادی ( عهده دار امور معمول و متداول )

مجمع عمومی فوق‌العاده (اموری مانند انحلال شرکت و هر نوع تغییر در اساسنامه )

مجمع عمومی موسس (تصویب اساسنامه، تعیین اولین مدیران و بازرسان و کلیه امور مربوط به تاسیس شرکت )

 

اعضای هیات مدیره در شرکت سهامی خاص

 

ادراه و ثبت شرکت سهامی خاص به وسیله تعدادی از سهامداران انجام می‌گیرد که مقام تصمیم گیرنده و اجرایی شرکت هستند و قانون به آنها هیات مدیره می‌گوید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

1. پرداخت فیش 40000 ریال به عنوان هزینه

2. ارائه اصل قیم‌نامه یا کپی برابر اصل قیم‌نامه

3. ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالت‌نامه

4. تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص

5. تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص

6. ارائه دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسین

7. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

8. کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین ( در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت

 

9. کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین ( در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت

10. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت ( مراکز پلیس +10)

11. در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند، ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده ( در سربرگ شرکت ) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی

12. در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل  و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی ( اعم از حقیقی و حقوقی)

 

13. ارائه اقرارنامه در متن صورت‌جلسه  جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت‌های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آنها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد. در زیر همین بند نمونه اقرار نامه آورده شده است:

    نمونه متن اقرار نامه: کلیه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل  اقرار نمودند، مشمول ممنوعیت‌های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.

 

14. ارائه اقرار نامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه  مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند. در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.

 

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می‌باشد. در زیر همین بند نمونه اقرار نامه آورده شده است:

نمونه متن اقرار نامه‌: بازرس ( بازرسین ) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت‌های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی‌باشند.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

1. یک آدرس و کد پستی که حقیقی باشند.

2. حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (18 سال تمام)

3. تعداد افراد هیات مدیره که باید حداقل 2 نفر بوده، دارای یک سهم باشند و سوء پیشینه کیفیری نداشته باشند.

4. حداقل سرمایه شرکت 100000 تومان (صد هزار تومان)، که طرفین باید 35 % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند.

 

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص

 

گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه اعضاء و بازرسین (از پلیس +10)

 

کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده حداقل 3 نفر اعضا و 2 نفر بازرس

 

گواهی افتتاح حساب بانکی 35% درصدی به نام شرکت در شرف تاسیس با امضا حق امضاداران

 

اطلاعات برای تنظیم مدارک شرکت از قبیل موضوع فعالیت، آدرس و کدپستی، میزان سرمایه، نسبت تقسیم سهام بین اعضا، سمت اعضا و حق امضاداران شرکت

 

پس ازکسب اطلاعات لازم و شماره حساب جاری اسناد تنظیم می‌شود (اساسنامه، اظهارنامه، صورتجلسه ).

مراحل ثبت‌نام برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

کلیه اطلاعات متقاضی و وکیل پرونده را وارد کرده و نوع شرکت سهامی خاص انتخاب می‌کنیم.

 

اسامی در خواستی ( پنج نام انتخابی ) به ترتیب اولویت وارد می‌شود، اسامی باید از سه کلمه با ریشه فارسی انتخاب شود (از سه قسمت تشکیل شده و کمتر نباشد ).

 

سرمایه شرکت را با انتخاب گزینه “با نام عادی ” وارد می‌کنیم. (سرمایه اولیه حداقل 000 /000 /1 ریال می باشد).

 

اعضاء شرکت و بازرسین  را به ترتیب با اطلاعات دقیق شناسنامه‌ای و سهام مورد نظر وارد می‌کنیم. ( رئیس هیات مدیره، نائب رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و عضو هیات مدیره )

 

سمت افراد و حق امضاداران مشخص می‌شود ( رئیس هیات مدیره، نائب رئیس هیات مدیره، مدیرعامل، عضو هیات مدیره  و بازرس اصلی و بازرس علی البدل).

 

نوع روزنامه رسمی به درخواست موکل “ابرار ” یا ” جمهوری اسلامی ” انتخاب می‌شود.

 

کپی کردن اطلاعات مدارک تنظیم شده در خواستی از طریق سامانه به ترتیب، صورت‌جلسه، اساسنامه، اظهارنامه شرکت به ترتیب، صورتجلسه، اساسنامه، اظهارنامه شرکت، وارد می‌شود.

 

پس از بازدید مجدد از اطلاعات وارد شده گزینه ” پذیرش نهایی ” را انتخاب کرده و برگه رسید پذیرش اینترنتی را دریافت می‌کنیم.

 

توجه: در صورت انتخاب گزینه “پذیرش نهایی” هیچ گونه تغییری قابل اعمال در پرونده نیست. ظرف دو الی سه روز کاری نام‌ها مورد بررسی قرار گرفته و یکی از اسامی انتخاب می‌گردد. در صورت رد نام باید با موکل تماس گرفته برای ارائه اسامی جدید اقدام نمایند.

 

پس از تایید یکی از اسامی مدارک آماده امضا توسط اعضاء و بازرسین شرکت است. دو نسخه کپی از مدارک تایید شده از طریق سامانه ثبت را باید اعضا و بازرسین و سهامداران شرکت با امضا تایید نمایند.

 

تعیین نام به هنگام ثبت شرکت سهامی خاص

 

برای تعیین نام شرکت سهامی خاص  ابتدا باید چهار اسم در نظر بگیرید و فرم انتخاب نام را تکمیل کنید. سپس آن را به بخش تعیین نام برای استعلام نام شرکت از اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری ارائه دهید.

 

برای انتخاب یک نام باید موارد زیر را رعایت کنید.

 

1. عدد و لاتین نباشد.

2. مفرد و از دو کلمه کمتر نباشد.

3. اسامی پیشنهادی شما سابقه ثبت نداشته باشد.

4. از نام، نام خانوادگی و اسامی خاص استفاده نگردد.

5. دارای معنا و مفهوم بوده و با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد.

6. از کلماتی نظیر ایران، جهان، شاهد، شهید، مرکز، بنیاد، سازمان، اسامی متبرکه، آزاده، جانباز، بهزیست، نظام، انتظام، دادگستر، موزه، تکنیک، الکترو، خدمات خودروئی، تکنولوژی، مختصات کامپیوتری، پلی، پاریز، اینترنت، کارگشا، چند منظور، گمرک، پاستور، هیمالیا، بوف، آی تک، کیش و نیرو انسانی استفاده نگردد.

 

شرکت سهامی خاص هم مثل هر شرکت دیگر معایب و مزایای خود را دارد، که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

 

معایب ثبت شرکت سهامی خاص

 

1. در این نوع شرکت با وجود مقرراتی مثل نحوه تقسیم سود و زیان، نحوه نگهداری دفاتر مالی، نحوه تشکیل مجامع عمومی و نحوه گزارش سود و زیان به سهامداران و …. اهمیت و پیچیدگی بیشتر نسبت به شرکت‌های تک مالی و تضامنی بیشتر است.

2. وجود مالیات بر درآمد در شرکت‌های سهامی به دلیل اعمال کنترل‌های قانونی و بر اساس قواعد و قوانین مالیات‌های مستقیم، می‌بایست ابتدا 10 % از درآمد مشمول مالیات به عنوان مالیات شرکت محاسبه و به ترتیب مقرر، در قانون مربوطه به عنوان مالیات پرداختنی در نظر گرفته شود.

 

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص

 

1. از مهم‌ترین خصوصیت شرکت‌های سهامی این است که میزان مسئولیت سهام داران در قبال مقدار سهام آنها است.

2. بر اساس ماده 170 قانون تجارت شرکت سهامی به وسیله یک هیات مدیره از طریق صاحبان سهام انتخاب شده‌اند.

3. در این نوع از شرکت‌ها، می‌توان با جمع کردن سرمایه‌های کوچک و محیطی دوستانه به انجام فعالیت تجاری پرداخت.

4. سرمایه سهامداران در شرکت‌های سهامی به قطعات کوچک قابل تقسیم و چون بی نام است، بنابراین نقل و انتقال آن به راحتی امکان پذیر است.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

کارت بازرگانی به محوزی گفته می‌شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی با داشتن آن، می‌تواند دستی در صادرات و واردات انواع کالای مجاز داشته باشد.

 

شما با داشتن یک کارت بازرگانی می‌توانید موارد زیر را در چارچوب قانون انجام دهید:

 

صادرات کالاهای مجاز

 

واردات کالا از مناطق آزاد

 

ثبت سفارش و ترخیص کالا

 

ثبت برند و علائم تجاری غیر فارسی

 

 

چگونه می‌توان کارت بازرگانی دریافت کرد؟

 

برای دریافت کارت بازرگانی از دو طریق می‌توان اقدام نمود:

 

    از طریق شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند اقدام کنید.

    از طریق اتاق بازگانی صنایع و معادن و به صورت حضوری اقدام کنید که معمولا این کار بسیار زمان بر است و بهتر است که از همان روش اول استفاده کنید.

 

 

شرایط صدور کارت بازرگانی:

 

تابعیت ایرانی برای اشخاص حقیقی

 

داشتن دفتر قانونی و ارائه اظهارنامه ثبتی

 

داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک‌های داخلی

 

داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت (برای آقایان)

 

داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت (اعم از ملکی یا استیجاری)

 

نداشتن سابقه ورشکستگی به تقصیر و تقلب و نداشتن محکومیت کیفری

 

عدم اشتغال تمام وقت و رابطه استخدامی با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و قوای سه‌گانه

 

داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تایید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا ارائه مدرک دانشگاهی یا داشتن مجوز تولید از یکی از وزارتخانه‌های تولیدی

 

مدت اعتبار :

 

مدت اعتبار هر کارت بازرگانی از تاریخ صدور به مدت یک تا پنج سال و تمدید آن هم به همین مدت است.

 

 

 

نکته:

 

ورود یا خروج کالا توسط این افراد به کارت بازرگانی نیازی ندارد.

 

    شرکت تعاونی مرزنشینان

    ملوانان ایرانی شاغل در شناورهای در حال تردد بین سواحل ایران و کشورهای دیگر

    کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور ( به شرط داشتن کارنامه شغلی از وزارت کار)

 

مدارك مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت عضویت و بازرگانی اشخاص حقوقی

 

1- اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت‌ها رسیده باشد و اصل گواهی پلمپدفاتر، از اداره ثبت شرکت‌ها (برای دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ به نزدیکترین دفتر پست و اداره ثبت شرکت‌ها واقع در بزرگراه مدرس نبش میرداماد مراجعه فرمائید.)

-2 در خصوص شرکت‌هایی با مسئولیت محدود ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت‌های داخلی و شرکت‌نامه رسمی که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت‌ها باشد الزامی است. در خصوص شرکت‌های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهار نامه ثبت شرکت‌های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت‌ها باشد الزامی است.

3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

4- (فرم دال (تکمیلی از سایت به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت و گواهی امضاء در دفتر اسناد رسمی

5- اصل گواهی موضوع ماده 186 ق.م.م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس دفتر مرکزی شرکت

6- روزنامه رسمی تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ، موضوع فعالیت شرکت بایستی در راستای صادرات و واردات کالا باشد.

7- اصل کارت ملی مدیرعامل (در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی است.)

8- اسکن و بارگذاری عکس (تمام رخ، ساده، رنگی و با پشت زمینه سفید)

9- اصل مدرك تحصیلی معتبر، (حداقل دیپلم متوسطه) مدارك خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می‌باشد.

تبصره: دارندگان پروانه بهره‌برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی وخدمات فناوری اطلاعات و ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرك فوق معاف می ( ICT ) ارتباطات باشند .

10- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

تبصره: متقاضیانی که سن آنان 50 سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می‌باشند .

11 – داشتن حداقل سن 23 سال تمام

12- اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (روی فرم الف و یا سربرگ بانک قابل قبول است) با مهر امضای رئیس شعبه.  (ضمنا حساب‌های جاری شتاب مربوط به شهرستان‌ها قابل قبول است)

13 – ارائه یکی از مدارك مالکیت ذیل:

 

الف:  اصل سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت، به آدرس دفتر مرکزی

 

ب:  اصل اجاره‌نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی

 

ج:  اصل اجاره‌نامه بنگاه به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی (چنانچه مالک یکی از اعضاء هیات

 

مدیره شرکت باشد ارائه سند مالکیت و اجاره نامه عادی کافی می باشد).

 

14- اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارك فوق به استثنای بند های 3 و 7و 10 ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارك می‌باشند.

15- مدرك تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه‌های تولیدی برای واحدهای تولیدی (صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی‌گردند.)

16- کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور

 

تذکر 1: کارمندان تمام وقت دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.

تذکر 2: ارائه حداقل مدرك تحصیلی دیپلم الزامی است.

تذکر 3: حضور مدیر عامل و یا نماینده قانونی او در مراحل برابراصل نمودن مدارك الزامی است.

تذکر 4: حضور مدیر عامل در کلاس‌های آموزشی بر اساس نوع مدرك تحصیلی الزامی است.

تذکر 5: کلیه مدارك در محل اتاق برابر اصل می‌گردد.

تذکر 6: متقاضیان محترم در انتخاب رشته فعالیت‌های خاص در زمان تکمیل اطلاعات ثبت‌نامی از طریق سایت این اتاق دقت فرمایند که رشته‌های انتخاب شده در راستای نیازهای وارداتی آنان باشد. زیرا تنها واردات در چهارچوب رشته‌های انتخابی امکان پذیر خواهد بود و برای صادرات کالا محدودیتی وجود ندارد  (امکان تغییر آن پس از صدور کارت میسر نخواهد بود)

 

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت عضویت اشخاص حقوقی

 

1- یک برگ اصل اظها نامه ثبت‌نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت‌ها رسیده باشد،  )با امضای مدیرعامل یا رییس هیات مدیره)  و اصل گواهی پلمپ دفاتر، از نزدیکترین دفتر پستی و اداره ثبت شرکت‌ها( برای دریافت مدارک فوق به اداره ثبت شرکت‌ها واقع در مدرس نبش میرداماد مراجعه فرمایید.)

2- در خصوص شرکت‌های با مسئولیت محدود ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت‌های داخلی و شرکت‌نامه رسمی که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت‌ها باشد الزامی است. در خصوص شرکت‌های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهار نامه ثبت شرکت‌های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت‌ها باشد، الزامی است.

3- صل گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

4- فرم دال ( تکمیلی از سایت به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت.)

5- یک برگ کپی روزنامه رسمی در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ

6- اصل کارت ملی مدیرعامل ( در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی ارائه کپی شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد.)

7- اسکن و بارگذاری عکس ( تمام رخ، ساده، رنگی و با پشت زمینه سفید.)

8- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

تبصره :متقاضیانی که سن آنان 55 سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می‌باشند .

9- داشتن حداقل سن 23 سال تمام.

10- ارائه یکی از مدارک ذیل:

الف:  اصل سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت، به آدرس دفتر مرکزی

ب:  اصل اجاره نامه معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی.

11- ارائه پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل معتبر ) مختص شرکت‌های حمل و نقل

 

تذکر: ثبت‌نام و ارائه مدارک بصورت غیر حضوری و از طریق وب سایت اتاق به آدرس  http://www.tccim.ir

انجام می‌پذیرد .

تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی:

 

همانطور که در بالا ذکر شد مدت اعتبار یک کارت بازرگانی با توجه به درخواست شخص بین 1 تا 5 سال است. چنانچه شخصی پیش از موعد قصد تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی خود را داشت، باید موارد زیر را رعایت کند.

مدارك مورد نیاز جهت ابطال کارت بازرگانی حقیقی:

 

1- تقاضای شخص در 1 نسخه

2- گواهی مفاصا حساب دارائی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال (به همراه داشتن برگه‌های تشخیص و یا قطعی سال‌های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).

3- گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال (در صورت تولیدی بودن).

4- اصل کارت بازرگانی

5- اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی در 1 نسخه از اداره ثبت شرکت‌ها واقع در تقاطع مدرس و میرداماد

 

مدارك مورد نیاز جهت ابطال کارت بازرگانی حقوقی:

1- تقاضای شخص در 1 نسخه

2- گواهی مفاصا حساب دارائی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال (به همراه داشتن برگه‌های تشخیص و یا قطعی سال‌های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).

3- گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال

4- اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی در 1 نسخه از اداره ثبت شرکت‌ها واقع در تقاطع مدرس و میرداماد

5- صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکت‌های سهامی عام، خاص و صورت‌جلسه هیئت مدیره برای سایر شرکت‌ها مبنی بر ابطال کارت بازرگانی (در صورت عدم انحلال)

6- تصویر روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت در 1 نسخه (در صورت انحلال)

7- اصل کارت بازرگانی

 

مدارك مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی:

1- تقاضای شخص در 1 نسخه

2- اصل آگهی روزنامه مفقودی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار (نام دارنده کارت [ حقیقی و یا حقوقی ] و شماره کارت بازرگانی در روزنامه درج گردد).

مبالغ مورد نیاز جهت صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت:

 

قابل توجه متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی

 

سه در هزار درآمد مشمول مالیات و یک در هزار فروش سهم اتاق بازرگانی جهت تمدید کارت بازرگانی

 

1- مدارک مورد نیاز جهت پرداخت سه درهزار درآمد مشمول مالیات :

اصل و تصویر برگ تشخیص یا قطعی سالهایی که به اتاق ارائه نگردیده است .

2-  مدارک مورد نیاز جهت پرداخت یک درهزار فروش کالا و خدمات :

تصویر اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده سال‌های 1390-1390-1392-1393

بر اساس ماده 77 قانون برنامه پنجم توسعه، متقاضیان تمدید کارت بازرگانی مکلف هستند یک در هزار رقم فروش کالا و خدمات خود را به اتاق های بازرگانی و تعاون پرداخت نمایند.

 

تذکر1: در راستای همکاری با فعالان اقتصادی کشور و دارندگان کارت بازرگانی فقط 30%  از مبلغ یک در هزار فروش کالا و خدمات سال1931  و 40% از مبلغ مذکور متعلق به سال‌های 1931 و 1932 و 1939 اخذ می گردد.

تذکر 2: محاسبه و پرداخت سه درهزار مالیات بردرآمد ویک درهزار فروش کالا و خدمات صرفاً از طریق امور مالی اتاق تهران امکانپذیر است.

 

 

 

حق صدور و تمدید کارت عضویت اتاق و کارت بازرگانی:

 

الف) مبلغ 440/000 ریال بابت حق صدور و یا تمدید کارت

 

ب) مبلغ 50/000 ریال بابت ابطال تمبر برای تمبر برای تمدید کارت

 

ج) مبلغ 100/000 ریال بابت ابطال تمبر برای صدور کارت

 

د) برای کارت های بازرگانی صدوری مبلغ 2/000/000 ریال علاوه بر مبالغ تعیین شده دریافت خواهد شد.

 

مبلغ حق عضویت اتاق برای یکسال به شرح زیر می‌باشد: شماره حساب به هنگام مراجعه به اتاق تهران اعلام می‌گردد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت مناطق آزاد

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت مناطق آزاد را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

تاریخچه ثبت شرکت در  مناطق آزاد

 

اولین منطقه آزاد جهان در یونان و رم باستان و اولین منطقه آزاد تجاری آسیا در کشور هندوستان قرار داشته است. در ایران برای اولین بار در سال 1349 قانونی وضع شد که بر اساس آن به دولت اجازه داده شد در هر کدام از جزایر خلیج فارس که مقتضی بداند، کلیه کالاهایی را که به منظور مصرف، استفاده و فروش در فروشگاه‌ها وارد جزیره مذکور می‌شوند، از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، سود بازرگانی، حق انحصار، عوارض مختلف و حق ثبت سفارش معاف نماید.

در سال 1359 جزیره کیش از امتیازات یک منطقه آزاد برخوردار شد و کلیه کالاهایی که وارد شده به این جزیره شامل این قوانین شد.

منطقه آزاد چیست؟

در تعاریف بین‌الملل، منطقه آزاد به یک محدوده حراست شده بندری یا غیر بندری می‌گویند که از برخی مقررات موجود در کشور پیروی نمی‌کند.

طبیعتا ثبت شرکت در مناطق ازاد و سرمایه‌گذاری در چنین مناطقی علاوه بر سختی و ریسک پذیری مزایای خاص خودش را هم دارد.

برخی از مزایای ثبت شرکت مناطق آزاد عبارتند از

 

تنظیم بازار كار و كالا

تسریع در انتقال فناوری

ایجاد اشتغال سالم و مولد

استفاده از معافیت‌های مالیاتی

بخشودگی سود و عوارض گمرکی

نداشتن تشریفات اضافی ارزی و اداری

سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی

حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای

عدم وجود مقررات دست و پا گیر و کاهش سرعت فرایندها

تولید و صادرات كالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی

سهولت و سرعت در فعالیت‌های صادرات و واردات از طریق جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

امکان ثبت شرکت مناطق آزاد ایران و در 8 منطقه وجود دارد که این مناطق عبارتند از:

 

چابهار

کیش

قشم

اروند

انزلی

ماکو

ارس

سلفچگان

تفاوت ثبت شرکت مناطق آزاد و منطقه اقتصادی ویژه

 

معافیت مالیاتی در مناطق آزاد برای 15 سال برقرار است در حالی که در مناطق ویژه اقتصادی، تخفیف مالیاتی بر اساس قوانین داخلی هر کشور اعمال می‌شود.

امکان خرده فروشی در مناطق آزاد هم برای اتباع داخلی و هم اتباع خارجی وجود دارد، در حالی که در مناطق ویژه اقتصادی تنها برای اتباع خارجی این امکان وجود دارد.

پاسپورت اتباع خارجی در منطقه آزاد در مرزهای داخلی کشور داده می‌شود و در منطقه اقتصادی، مقررات پاسپورت بر اساس ضوابط داخل کشور است.

مقررات کار و بیمه به هنگام استخدام اتباع خارجی، در منطقه آزاد از مقررات خاص آن مناطق تبعیت می‌کند، در حالی که در مناطق ویژه اقتصادی از مقررات داخل کشور تبعیت می‌کند.

اصول کلی مقررات صادرات و واردات منطقه آزاد

• مبادلات بازرگانی مناطق با خارج از کشور و سایر مناطق آزاد پس از ثبت گمرکی از مشمول صادرات و واردات مستثنی هستند.

• مبادلات بازرگانی با سایر نقاط کشور اعم از مسافری و تجاری تابع مقررات عمومی صادرات و واردات کشور است.

• کالاهایی که برای به کارگیری و مصرف در منطقه از داخل کشور وارد می شوند، صادرات آنها تابع مقررات عمومی صادرات و واردات خواهد بود.

• ورود هر نوع کالا به منطقه به استثنای کالائی که به موجب شرع یا قوانین کشور ( که در آنها نام مناطق آزاد تصریح شده باشد ممنوع است) مجاز است.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

جواز تاسیس چیست؟

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت جواز تاسیس را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

جواز تاسیس یک گواهی از سوی وزارت صنایع صادر است که دارنده آن می‌تواند در یکی از شهرک‌های صنعتی قید شده در جواز، کالاهای ذکر شده در آن گواهی را تولید کند.

جواز تاسیس تنها یک مجوز برای شروع فعالیت، تاسیس و راه اندازی مکان بوده و هیچگونه اعتباری ندارد. جواز تاسیس در دو قالب حقیقی ( شخص) و حقوقی ( شرکت) صادر شده و مدت اعتبار آن یکسال است.

جواز تاسیس به طور معمول در شعاع 120 کیلومتری شهرها صادر می‌شود:

120 کیلومتر خارج از شعاع شهر کرج: اشتهارد

120 کیلومتر خارج از شعاع شهر قزوین: کاسپین

120 کیلومتر خارج از شعاع شهر تهران: دماوند، فیروزکوه، ساوه

 

نکته:

برای ثبت نام، علائم تجاری فارسی و برای تولید و بسته بندی، فرد متقاضی باید دارای جواز تاسیس با مدارکی دال بر تولید یا بسته بندی باشد.

برای صدور جواز تاسیس به چه مدارکی نیاز است؟

 

تكمیل مدارك و ثبت نام

كپی شناسنامه و كارت ملی (اشخاص حقیقی)

پرداخت 100000 ریال بابت ابطال تمبر به دبیرخانه سازمان

تهیه طرح توجیهی فنی، اقتصادی ممهور به مهر شركت مشاور ذیصلاح

فرم یك برگی درخواست صدور جواز تاسیس جهت تكمیل و ارائه به سازمان

تهیه نقشه‌های جانمایی ساخت و ساز و چیدمان ماشین آلات به تفكیك و منطبق با طرح توجیهی

كپی کلیه مدارك شركت همراه با كپی شناسنامه و كارت ملی اعضاء هیات مدیره (اشخاص حقوقی)

تصویر آگهی تاسیس و آخرین تغییرات در روزنامه رسمی، مهر شركت و ترجیحاً اظهار نامه یا شركت‌‎نامه برای متقاضیان حقوقی

پس از اخذ تاییدیه ثبت‌نام، بارگذاری مدارك و مستندات (بند 4 و 5) در سامانه صدور جواز تاسیس، تهیه نقشه توپوگرافی از محل اجرای طرح با درج مختصات جغرافیایی در صورت استقرار در اراضی منابع ملی

ارائه اصل مدارك تهیه شده به سازمان (با توجه به عدم عودت مدارك فوق، متقاضی ملزم به تهیه و نگهداری یك نسخه از مدارك و اسناد در نزد خود است.)

مراحل و زمان‌بندی صدور مجوز:

 

1. ورود به سامانه صدور مجوزهای صنعتی و معدنی

2. ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور به وسیله پست الکتریکی

3. ورورد به سامانه صدور مجوزهای صنعتی و معدنی

4. تکمیل فرم درخواست مجوز

5. بررسی به وسیله کارشناسان اداره برنامه‌ریزی

6. پرداخت هزینه صدور و ارائه اصل مدارک

7. صدور مجوز



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()